Every Book Opens A Door Projemiz Başlıyor

Every Book Opens A Door Projemiz Başlıyor

27.01.2025 6

HER KİTAP BİR KAPI AÇAR / EVERY BOOK OPENS A DOOR

 

PROJE HAKKINDA: Kitaplar hayatın kapıları gibidir. Bize bizden bahsediyorlar. Kitaplar sayesinde uzayı, evreni, dünyayı anlıyoruz. Tüm bunları yapmak için elimize bir kitap alıp ona dokunarak dünyanın kapılarını açıyoruz. Bu projeyle bir kitabı elimize alıp ona dokunacağız, dünyayı tanıyacağız, keşifler yapacağız, yazar olacağız, dilimizin zenginliğini fark edeceğiz ve hayali bir yolculuğa çıkmaya hazırlanacağız.

PROJEMIZIN AMACI;

Öğrencilerin okumayı sevmesini ve ilginç etkinliklerle dil becerilerini geliştirmesini sağlamak. Kitapların her alanda keşiflere dayalı olumlu bir bakış açısı verdiğini fark etmek. Dijital faaliyetler web araçları kullanılarak planlanacaktır. İşbirlikçi etkinliklere değer verilecek ve öğrencilerimizin çalışmaları çeşitli platformlarda paylaşılacak (sosyal medya ve sosyal yardım etkinlikleri). Öğrencilerimizin okurken eğlenmelerini istiyoruz.

HEDEFLER:

1-Öğrencilerimizin okumayı sevmesini sağlamak için,

 2-Düşünme becerilerini geliştirmek ve kelime dağarcığımızı genişletmek.

 3-Dil becerilerimizi geliştirmek.

4-Bilgi birikimini artırmak için

5-Eğlenceli aktivitelerle okumayı ilginç hale getirmek.

6-Yaratıcılık dramasıyla yeteneklerini ve kendilerini farklı bir şekilde ifade etmelerini sağlamak.

7-Öğrenme ve öğretme yöntemlerini ülkeler arasında paylaşmak.

8-Diğer ülkelerin kitap okuma tekniklerini öğrenmek.

 

ÇALIŞMA SÜRECI

  Projemiz Kasım ayında başlayıp Mart ayında sona erecek. Ortak okullarımızla 5 aylık proje döneminde aylık etkinliklerle müfredata entegrasyon ve disiplinler arası bir yaklaşımla ders işleme aşamasında diğer derslerle günlük hayata entegrasyon. Ayrıca, öğrencilerimiz aylık çalışma konumuzu fotoğraflayacak ve ilgili web 2.0 aracıyla tanıtacaklar. Sosyal medyayı etkili bir şekilde kullanarak projeyi teşvik etmek. Projenin sonunda çalışmalarımızı bir e-kitapta ve okulda açılacak bir sergide bir araya getireceğiz.

BEKLENEN SONUÇLAR:

"Her Kitap Bir Kapı Açar" projesi, öğrencilerin düşünme alanlarını ve empati becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler özellikle dilimizin zenginliğini, yaratıcılığımızı, rol yapma becerilerini ve kendilerini farklı şekillerde ifade etme yeteneğini fark edeceklerdir.

OLAYLAR

KASIM

1-Öğretmenler birbirlerini tanıyor

2-Okul-şehir tanıtımı

3- Öğretmen ön hazırlık anketinin uygulanması.

4-Öğrencilere ve velilere eTwinning ve projenin tanıtımı

5-Görevlerin dağılımı

6-Ebeveyn izin belgelerinin toplanması

7-Twinsapce'de öğrenci kayıtları yapmak

8-Web 2.0 araçlarının tanıtımı ve öğretimi

9-Öğrenci ön hazırlık anketinin uygulanması

10-web semineri

11-Öğrenci logosu çalışmasının organizasyonu ve web 2.0 araçlarıyla rekabet

12-Web 2.0 araçlarıyla avatar öğrenci avatarlarının oluşturulması

13-Twinsapce'de paylaşmak için padletin oluşturulması

ARALIK

1- Proje logosu seçimi

2- Yayma için sosyal medya hesaplarında paylaşım

3-Öğrenciler birbirlerini tanıyor

4- Karışık okul grup çalışması ile bir takvim yapmak.

5- Etkinlik 1: Sınıf olarak kitap seçmek ve sınıf kapısını bu kitabın kapağı şeklinde düzenlemek

6- Etkinlik 2: En sevdiğimiz kitabın tanıtımı için bir poster hazırlamak

7- Etkinlik 3: En sevdiğimiz kitap karakterinin maskesini hazırlamak.

8- Etkinlik 4: Kitap okuma etkinliği

9- Yaygınlaştırma için sosyal medya platformlarının hazırlanması

11- Aylık işin değerlendirilmesi

OCAK

1- Web 2.0 araçlarını kullanarak beyin fırtınası yoluyla kitap hakkında kelimeler yazmak

2-Etkinlik 5: Sınıfta bir duvar panosu hazırlamak ve tahtaya okudukları kitabın ilk cümlesini yazmak.

3-Etkinlik 6: En sevdiğiniz kitap karakterine mektup yazmak

4- Ortak ürün çalışması

5- Ocak web semineri

6- Aylık değerlendirme

ŞUBAT

1 Şubat web semineri

2- Etkinlik 8: Bir hikaye oluşturma (bir öğrenci bir kağıda bir cümle yazar ve onu kapatır. Herkes kapalı bölümü açmadan cümleler yazar ve en son yazdığımız cümleler açılır ve hadi hikayeyi okuyalım)

3- Etkinlik 9: En sevdiğim kitap ziyafeti (Kitaplarda bahsedilen yiyecekleri veya benzer yiyecekleri hazırlayalım ve bunları birlikte yiyelim.)

4- Aylık değerlendirme

MART

1 Mart web semineri

2.-Etkinlik 10: Öğrencilerin yazdığı ve resimlediği kitapları tasarlamak

3-Etkinlik 11: Favori bir kitap karakteri partisi düzenlemek. En sevdikleri kitap karakterinin kıyafetlerini giyerek partiye geliyorlar. Giysileri evde malzemelerle hazırlamak.

4-Projenin değerlendirilmesi

5-Anketlerin değerlendirilmesi

6-Bir sergi hazırlamak

7-Bir e-kitap hazırlamak27-01-2025